Topul școlilor din Pitești, în urma rezultatelor la Evaluarea Națională 2023
Evaluarea Națională este un examen de importanță majoră în sistemul de învățământ din România și joacă un rol semnificativ în evaluarea performanței elevilor care termină clasa a VIII-a, rezultatele obținute de aceștia influențând în mod direct opțiunile lor educaționale viitoare (în baza mediei la EN se face repartizarea la licee și colegii).
Evaluarea Națională măsoară competențele și cunoștințele acumulate de elevi pe parcursul celor opt ani de învățământ primar și gimnazial, rolul său fiind unul complex, deoarece nu doar evaluează performanța individuală a elevilor, ci oferă și informații utile pentru evaluarea sistemului educațional în ansamblul său. Rezultatele obținute de elevi în acest examen pot furniza indicatori relevanți despre eficiența procesului de învățare, calitatea instruirii și posibilele lacune în programul de studiu.
Prin urmare, Evaluarea Națională are o importanță crucială atât pentru elevi, care trebuie să-și demonstreze abilitățile și cunoștințele acumulate, cât și pentru sistemul de învățământ în ansamblu, care se bazează pe aceste rezultate pentru a evalua și îmbunătăți calitatea educației oferite.
Topul școlilor piteștene
Este important să menționăm că rezultatele Evaluării Naționale nu reflectă în totalitate calitatea unei școli și că există și alți factori care pot influența performanța elevilor. Cu toate acestea, o școală care investește în crearea unui mediu de învățare stimulant și în sprijinirea elevilor are șanse mai mari de a obține rezultate bune la Evaluarea Națională.
De, obicei, școlile cu rezultatele cele mai bune pun accent pe:
- Mediu de învățare propice: Școala poate crea un mediu de învățare stimulant și favorabil, care să sprijine performanța elevilor. Un mediu de învățare adecvat poate include infrastructură modernă, facilități bune, laboratoare bine echipate și acces la resurse educaționale actualizate. Aceste aspecte pot contribui la crearea unui cadru propice pentru învățare și pot influența performanța generală a elevilor.
- Calitatea cadrelor didactice: Competența și implicarea cadrelor didactice au un impact semnificativ asupra rezultatelor la Evaluarea Națională. Profesorii bine pregătiți, motivați și dedicați pot oferi elevilor suportul necesar pentru a-și dezvolta cunoștințele și abilitățile în mod adecvat. Capacitatea profesorilor de a preda eficient și de a-i inspira pe elevi poate contribui la obținerea unor rezultate mai bune la examen.
- Resurse educaționale suplimentare: O școală care oferă resurse educaționale suplimentare, precum programe de pregătire pentru Evaluarea Națională, tutoriale, materiale de studiu și biblioteci bine dotate, poate ajuta elevii să se pregătească mai bine pentru examen. Accesul la astfel de resurse poate juca un rol semnificativ în îmbunătățirea performanței și în creșterea încrederii elevilor în abilitățile lor.
- Cultura școlii și suportul comunității: Cultura școlii și implicarea comunității pot influența, de asemenea, rezultatele la Evaluarea Națională. O școală cu o atmosferă pozitivă, în care se promovează învățarea activă, colaborarea între elevi și sprijinul reciproc poate contribui la succesul elevilor. De asemenea, sprijinul primit din partea comunității, inclusiv a părinților și a altor membri ai comunității școlare, poate avea un impact pozitiv asupra performanței elevi
În primul dintre clasmente sunt școlile și colegiile din Pitești unde s-au obținut medii de 10 la Evaluarea Națională. Detașat, în acest top, conduce Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” din Pitești, cu 5 astfel de medii maxime, urmată de școlile „Alxandru Davila” și „Matei Basarab”, unde câte doi elevi au obținut note maxime la ambele probe.
Școala | Nr. medii maxime |
---|---|
Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” | 5 |
Școala Gimnazială „Alexandru Davila” | 2 |
Școala Gimnazială „Matei Basarab” | 2 |
Colegiul Național „Ion C Brătianu” | 1 |
Liceul de Arte „Dinu Lipatti” | 1 |
Școala Gimnazială „I.L. Caragiale” | 1 |
Școala Gimnazială „Marin Preda” | 1 |
Școala Gimnazială „Mircea cel Bătrân” | 1 |
Școala Gimnazială „Nicolae Iorga” | 1 |
Școala Gimnazială „Nicolae Simonide” | 1 |
Școala Gimnazială „Tudor Vladimirescu” + Structura Școala nr. 2 | 1 |
În județul Argeș au mai existat 3 școli unde s-a obținut câte o medie maximă: Curtea de Argeș (școala Mircea cel Bătrân), Bascov și Topoloveni.
În cel de-al doilea clasament am inclus doar școlile generale din Pitești, fără colegii (acestea au câte o singură clasă de gimnaziul pe an, formată în urma unei selecții)
Pe podium apar școlile care ne-au obișnuit cu rezultate foarte bune ale elevilor în ultimii ani, Școala ”Ion Pilat”, Școala „Mihai Eminescu” și Școala „Traian”.
De menționat și faptul că unul dintre elevii școlii „Mihai Eminescu”, David Marghidan, nu a participat la examenul de Evaluare Națională, el fiind deja admis la orice colegiu din țară, datorită rezultatelor remarcabile pe care le-a avut la olimpiadele și concursurile de matematică de-a lungul anilor de gimanziu, culminând cu medalia de aur obținută vara aceasta la Olimpiada Balcanică de Matematică pentru Juniori de la Tirana (Albania).
Aveți și un clasament cu media generală de la evaluare pentru toate școlile din Argeș care au participat la examen, vă rog? (cum este cel făcut de dvs, dar să cuprindă și colegii și școli private). Ce școală a avut cea mai mare medie pe județ?
Mulțumesc!
Bună ziua, Darius,
Nu am făcut acest top decât pentru școlile din Pitești.
Personal, nu cred că un top cu școlile din Argeș ar ajuta, mai degrabă pe fiecare localitate în parte.
În plus, media la Evaluarea Națională nu ar trebui să fie singurul criteriu de „evaluare” a unei școli, sunt foarte mulți alți factori despre care cred că voi scrie într-un articol viitor.
Mulțumesc pentru mesaj
Profu’